הום סטייג'ינג – לשפץ למכור להרוויח

לשפץ למכור להרוויח

הכנת הבית למכירה פרק ג.
משתלם להשקיע: דורש השקעה אך משתלם

לא מדובר ברמונט כללי, מבחינת הזמן, המחיר, או הבלגן. מדובר בהום סטייג'ינג שבו ההשקעה משתלמת: ממש לשפץ למכור להרוויח!

חלק גדול מהדברים המוצעים כאן אפשר לעשות לבד. וגם אם נעזרים באנשי מקצוע – השיפורים הללו יחזירו את עצמם בגדול, גם בקלות המכירה וגם כמובן במחיר..


תקציר הפרקים הקודמים..

הום סטייג'ינג תפקידו לגרום לקונה להתאהב בבית שלך. מהרגע הראשון. ואח"כ להעצים את אהבתו לבית במהלך הסיור.. אבל פעולות ההכנה גורמות גם לנו להרגיש טוב יותר: מוכנים, בטוחים, פחות חרדים.. לקריאת ההקדמה – מה זה הום סטייג'ינג ולמה כדאי לשדרג את הבית לפני המכירה ››

הפרק הקודם – פרק ב. קל ומומלץ – הום סטיילינג לפני מכירה:
תחושה של מרחב, מסר של איכות, הרגשה של עדכניות – קל לביצוע ומומלץ כי התמורה שתתקבל גבוהה מאד.


פרק ג. משתלם להשקיע

אמצעים שדורשים יותר מאמץ, מומחיות וזמן שלכם או פנייה לאיש מקצוע. הם יתגלו כמשתלמים מאד למי שמוכן להשקיע יותר

זה השלב שבו אתם נדרשים ליותר מאמץ – או שלכם או של איש מקצוע. קיראו את המלצות בהמשך והחליטו מה רלוונטי לבית שלכם, אך הסתכלו עליו עכשיו כאילו באתם לקנות אותו.

(נכון שהתרגלתם ואתם כבר לא רואים שהקיר קצת מתקלף מתחת לחלון אבל הקונים יראו דווקא את זה)

חלק גדול מהדברים המוצעים כאן תוכלו לעשות בעצמכם. וגם אם תעזרו באנשי מקצוע – לא מדובר ברמונט כללי.

אם אתם יודעים מה צריך לעשות, כל איש מקצוע טוב יוכל לעזור לכם. אם אתם צריכים עזרה גם כדי לקבל החלטות – כדאי לפנות למי שמתמחה בהכנת הבית למכירה ולא לשיפוצניק רגיל.

השיפורים הללו יחזירו את עצמם בגדול, גם במהירות שבה תצליחו למכור וגם במחיר: לא תצטרכו להתפשר ולרדת במחיר – תוכלו למכור בקצה העליון של טווח המחירים המתאים לבית כמו שלכם.

אבל זיכרו: המטרה לשפץ למכור להרוויח. כל השקעה של מאמץ וכסף צריכה להימדד לאור זה.

טיפ חשוב: מחקרים שנעשו (בחו"ל) מראים כי את התועלת הגדולה ביותר מקבלים מטיפול בכניסה, במטבח ובאמבטיות.

1. צבע

צבע זה הדרך הזולה ביותר לחדש את הבית. אחרי צביעה הבית נראה נקי, מטופח ומושקע. הצבע מסתיר רטיבות ועובש וקילקולים קטנים (אבל לפעמים צריך להשקיע קצת יותר ולטפל בבעיות מקומיות, ראו בסעיף 2).

אל תפחדו להשתמש בצבע!

רוב המתווכים יגידו לכם לצבוע בצבע נטרלי: לבן מלוכלך, בייז' וכאלה. אבל לעיתים, אם אינכם רוצים להשקיע כסף ברהיטים יקרים, כתמי צבע נכונים בבית יעשו לכם את כל ההבדל:

חדר שלם שצבוע בצבע משמעותי או קיר אחד כהה יותר יוצרים רושם חזק יחסית במעט כסף ועבודה.

∗ לדוגמא, צבעים כגון קפה בהיר או ירוק בהיר הם מספיק בעלי אמירה ויחד עם זאת לא יעוררו התנגדות. חדר צבוע ורוד זוהר, או שחור לא יתאים לכל אחד. כחול כהה יכול להשאיר רושם עז אם החדר מואר וגדול והריהוט בו בהיר.

אפשר לקבל ייעוץ טוב בנושא צבע בטמבור [מול קניון איילון – רח' מבצע קדש 56, בני ברק] או במרכז נירלט [מול קניון איילון – דיזיין סנטר, רח' הלח"י 2, בני ברק] או בחנויות כמו אייס, במחלקת הצבע.

מומלץ מאד לעיין במגזינים או לחפש באינטרנט תמונות של חדרים יפים. על כל הרעיונות מישהו כבר חשב – אז חפשו רעיון שמוצא חן בעיניכם.

∗ דלתות ומשקופים

להחליף דלתות ומשקופים זה ענין יקר מאד, ומחייב לבצע החלפה לכל הדלתות (אי אפשר שכל פתח בבית יראה אחרת). אלא אם כן המצב ממש גרוע, זו לא השקעה שתחזיר את עצמה!

שלושה דברים לא מסובכים מדי יכולים לשפר מאד את המצב:

∗ ניקיון – ניקיון יסודי של הדלתות יתכן שיספיק על מנת להביא את הדלתות למצב סביר.

∗ ידיות – החליפו אותן – אפשר לקבל מראה מודרני ומעודכן ממש במעט כסף. אם הן במצב טוב נקו גם אותן.

∗ משקופים – אפקט חזק מאד אפשר לקבל ע"י צביעת המשקופים בצבע מתאים לעץ. אם הקירות אינם ממש לבנים – ציבעו את המשקופים בצבע לבן מבריק. זה תמיד מצליח.

∗ מה לצבוע

אם אתם יכולים לצבוע את כל הבית, זה הטוב ביותר. תוכלו לעשות תוכנית של צבע מלאה ולשלב הפתעות צבע באיזורים מסויימים ואת היתר לצבוע באיזשהו גוון של לבן אוף-וויט

אם אינכם צובעים את כל הבית – מומלץ להתרכז באיזורים הבעייתיים ביותר, וכן בכניסה לבית ובמסדרונות. אלו נראים הכי רע בדרך כלל ומצד שני קל מאד לצבוע אותם לבד.

בעדיפות שנייה – צביעת המטבח והאמבטיות. בעדיפות שלישית – הסלון.

קירות מלוכלכים שאינכם צובעים אפשר לנקות עם ספוג הפלא (אני ממליצה על הספוג של "הנמל" (אריזה של כמה ספוגים קטנים). הוא זול מאד (!) והתוצאה פשוט מפתיעה.

∗ לבחירת צבעים היעזרו ב- מניפת הצבעים של טמבור או מניפת הצבעים של נירלט

זיכרו שהצבע שיתקבל על הקיר אינו זהה במאה אחוז לצבע שאתם רואים על מסך המחשב. אפשר לקנות קופסא קטנה של צבע ולנסות בבית. זו השקעה משתלמת!


2. תיקונים

חזקו מה שרופף, איטמו מה שנוזל, הדביקו מה שנשבר, חברו מה שהתפרק.. עובש, רטיבות, קיר מתקלף, רטיבות מסביב לחלון, דלת שמתנפחת – כל אלה יפגעו לכם במחיר הרבה יותר מעלות התיקון שלהם.

הנה רשימה של תיקונים נפוצים:

(גם אם אינכם מתקנים לבד, כדאי לדעת מה צריך לעשות ואיך, כדי לא לשלם על ביוקר על טיפול קצר טווח)

1. כתמי עובש באמבטיה

ניתן לטיפול בקלות: מורידים עם שמרטוט טבול באקונומיקה. בדרך כלל יורד בקלות, כתמים עקשניים – חוזרים על הפעולה. לאחר ניגוב בשמרטוט נקי לח, וייבוש מלא אפשר לצבוע בצבע מיוחד נגד רטיבות.

2. קירות מתקלפים בגלל רטיבות

באיזורים קטנים, למשל מתחת לחלונות או ליד הריצפה, ניתן לטיפול די בקלות:

צריך לגרד את האיזור (להוריד עם שפכטל את כל הצבע והטיח הרטוב), להמתין לייבוש האיזור אם הייתה רטיבות, למרוח שפכטל אמריקאי, לייבש היטב, לשייף עם נייר זכוכית, ואז לצבוע.

עם סבלנות והשקעה ממש קטנה (החומרים האלו זולים מאד) אפשר לטפל לבד בכל האיזורים הבעייתיים.

אם מדובר על שטחים נרחבים כדאי לשקול הזמנת איש מקצוע אך לא להסתפק בצבע בלבד. כיסוי בצבע ללא טיפול יחזיק מעמד זמן קצר בלבד. יש לטפל בקיר באופן יסודי לפני הצביעה.

3. רטיבות בתיקרה

אם מדובר בכתם אחד או שניים אפשר לעשות כמה דברים די בקלות: ראשית צריך לחפש את המקור לרטיבות ולטפל בבעיה ככל האפשר. הנה כמה דוגמאות שכיחות:

∗ מרפסת ללא מרזב (או עם מרזב שנסתם ע"י עלים) עלולה להתמלא במי גשמים, ואלה יחלחלו לבית ויצרו כתם על התיקרה ליד המרפסת.

∗ דוד מים עלול לנזול וליצור כתם על התיקרה.

∗ מזגן עלול ליצור רטיבות מכל מיני סיבות.

∗ בבתים של 2 קומות, שירותים, אמבטיה או כוס ריקון לא תקינים עלולים לגרום לרטיבות בסביבתם שבסוף יוצרת כתם של רטיבות על התיקרה בקומה מתחת.

נסו לאתר את מקור הרטיבות ולטפל בו באופן הגיוני (לא בטוח שכדאי לשפץ את כל חדר האמבטיה אם זה המקור לרטיבות אבל דוד מים נוזל כדאי לתקן).

לאחר מכן צריך לטפל באיזור הרטוב כמו שתיארנו לגבי הקירות (סעיף 2 כאן):

לגרד את האיזור, להמתין עד שמתייבש, למרוח שפכטל אמריקאי, לייבש, לשייף, ולצבוע. אם מדובר בשטחים נרחבים כדאי לשקול הזמנת איש מקצוע שיבצע עבודה יסודית (לא רק צבע).

4. דלתות חורקות, נתקעות, לא נפתחות היטב

אם הדלת לא נפתחת היטב (נתקעת) בידקו לכלוך מתחת לדלת, צירים עקומים, או דלת שהתנפחה בגלל רטיבות.

כנגד דלת חורקת פשוט שמנו את הצירים עם ספריי שמן מיוחד. זה גם ישפר את פתיחת הדלת ויהפוך אותה לקלה וחלקה יותר.

חשוב במיוחד לטפל בדלת הכניסה – היא חיבת להיפתח היטב, בקלות, לרווחה, וולא מעצורים או חריקות.

טיפ: בזמן הסיור בבית אל תיגעו בדלתות. כדאי לפתוח את כל הדלתות מראש ולא לסגור שעוברים מחדר לחדר.

5. דברים שבורים, רופפים, מתפרקים

בידקו את כל הבית – זה הזמן לכל התיקונים הקטנים שתמיד דחיתם:

בורג רופף, מסמר שנפל והשאיר חור בקיר, תריס שהתקלקל, ידית תקועה, דלת חורקת, חוטי חשמל על הריצפה, בלטה רופפת, פאנל שנפל וכך הלאה.

תקנו בעצמיכם או הביאו איש מקצוע – אלה דברים קטנים ומעצבנים ולא באמת קריטיים (לכן נתתם להם להצטבר) אבל הם פוגעים לכם במחיר ובמכירות ללא שום פרופורציה.


מטבח, אמבטיות, שירותים, סלון

הרבה יותר מכל דבר אחר, המטבח והאמבטיות יצרבו את ציון האיכות של הבית שלכם בתודעת הקונים. שני אלה נתפסים כ"שיפוצים גדולים ויקרים" ולכן כשהם נראים מעולה – הקונים לא מרגישים דחיפות להשקיע בשיפוצים.

הסלון, למרות שעיקר העניין בו הם הרהיטים (שאתם כנראה תיקחו והקונים יביאו את שלהם) הוא גורם משפיע מאחר והוא "מייצג את הבית" בעיני המבקרים. וכמו שאורחים מתרשמים מהבית דרך הסלון, כך גם הקונים.

לכן הטון העיצובי של הבית כולו – צעיר, מבוגר, מודרני, מסורתי, קלאסי, מוזנח, יוקרתי, זול, וכן הלאה – נקבע בסלון.

3. חדרי אמבטיה ושירותים

∗ שיפוץ מלא

אם חדר האמבטיה או השירותים מאד מאד ישנים ומוזנחים – זה השיפוץ שבתיכנון וביצוע נכונים יביאו לכם הכי הרבה תשואה. צריך לשים דגש על שיפוץ יעיל ולא יקר.

אם אתם משפצים לכו על משהו מודרני-קלאסי: לא משוגע מדי כמו שימוש בצבעים יוצאי דופן, אבל גם לאו דווקא שמרני או ניטרלי (הכל בייז'). זה צריך להיות נעים, מרגיע, חדשני אבל לא מאתגר..

∗ שיפוץ חלקי

אפשר לשפר מאד את המראה בתקציב נמוך, אם מוותרים על החלפת קרמיקה, שינוי מיקומים, החלפת אביזרי סניטציה וכדומה.

מה כן כדאי?

ראי יפה, מכסה חדש לשירותים, שטיח צבעוני חדש על הריצפה, וילון לאמבטיה, וילון לחלון, מנורות, אביזרי קישוט פונקציונאליים כגון מעמד לנייר טואלט, קערה עם סבונים קטנים ריחניים, ברזים מבריקים (אפשר לנקות מצויין עם חומרים מסירי אבנית), קולב למגבות, כלים יפים למברשות שינים וכדומה.

שימו לב במיוחד להרמוניה בין הצבעים, שימוש בגווונים מרגיעים, ריח נעים, וניקיון-ניקיון-ניקיון.

∗ שיפצ'ורים נוספים

סבון ריחני על צלחת חרס קטנה ויפה, מגבות צבעוניות חדשות מקופלות יפה או קשורות בסרט, מגבת תלויה קטנה נקיה ויבשה, אביזרי ספא בעלי נופך בריאותי, נר דקורטיבי, פרחים אמיתיים (כגון ורד אחד באגרטל קטן) וכדומה.

הרמוניה בין הצבעים, צבעים מרגיעים, ריח נעים, ניקיון-ניקיון-ניקיון,.

∗ טיפים

  1. מעט דברים יפים, איכותיים ומודרניים, בצבעים משתלבים.
  2. לא הרבה דברים קטנים שצוברים אבק (כגון בובות קטנטנות) ויוצרים תחושת עומס וצפיפות.
  3. בלי פרחים יבשים..
  4. שטיח ריצפה מלולכלך ובלוי – הכי לא!
  5. מכסה בית שימוש סגור בעת הסיור

4. מטבח

שיפוץ מלא שכולל ארונות חדשים, שיש, קרמיקה ואביזרים עולה לא מעט. זה כדאי בבית יקר וגדול, שאין בו כעת מטבח, והכנסת מטבח חדש ומרהיב תעזור במכירה מהירה של הבית.

אחרת זו הוצאה כבדה מאד, שיש לשקול בזהירות (המטרה שלנו: לשפץ למכור להרוויח – זוכרים?)

לפני כן כדאי לחשוב על האלטרנטיבות:

צביעה (קירות, ארונות), החלפת דברים שבורים (ברז, קרמיקה), חידוש אביזרים לא מקובעים (טוסטר צבעוני, מסחיטת מיץ מנירוסטה), הוספת תאורה, החלפת כיור, החלפת ידיות שדלתות הארונות.

וכמובן שימוש באביזרים פשוטים יותר: מפה, קערת פירות, כד פרחים טריים, תאורה טובה, חלונות נקיים והרבה אור טבעי.

∗ טיפ:

המטבח צריך להיות נקי ומסודר ב- 100%, כולל ארונות, מגירות, וכל דבר נפתח אחר. זה המקום שהכי הרבה קונים יבדקו: יפתחו, ימששו, יזיזו, ויסתכלו מקרוב.

5. סלון

אחרי המטבח וחדרי האמבטיות והשירותים, שתיקונים שם הם נושא מפחיד עבור הקונים ולכן מהווה מעצור בהחלטת הקנייה, הסלון מטרתו להרשים ולהזמין.

ברוב המקרים לא יהיה כדאי לשפץ. אם הקירות נראים רע – מספיק לצבוע ואפילו בשני צבעים. הסלון יראה מיד מטופח ועדכני.

את כל השאר אפשר לעשות בעזרת אביזרים:

דאגו לתחושת מרחב, לריהוט יפה (מודרני ולא בלוי) ולחפצים שמשדרים איכות אך לא משפחתיות ספציפית:

סלון עמוס מזכרות מטיולים בחו"ל, קירות מכוסים בתמונות שצילמתם בעצמכם, שידות שעליהן תמונות של כל בני המשפחה – כל אלה לא מזמינים בעלים חדשים לבית..

כדי לשדרג סלון אפשר להוסיף:

שטיח, מנורה עומדת בפינה, אגרטל אחד גדול, זר פרחים טריים, תמונה מרשימה, כורסת קריאה מזמינה ולידה שולחן קפה קטן, וילונות, כריות נוי וכדומה.


המשך בפרק ד. 2 טיפים חשובים למכירת דירה

איפה להתחיל [דבר אחד הכי חשוב לעשות] ואיך לסיים [ולא להרוס הכל ברגע האחרון], 2 טיפים קטנים וחשובים

« ♣ »

∗ כל הפרקים עכשיו במדריך המלא להשבחת הנכס ∗


איך מתקדמים?

יש לנו מדריכים לכל שלב ושלב, קיטים, ערכות וחבילות עזרהשמעבירים את הניסיון שלי ישירות אליך!

כל אחד יכול לבחור את מה שהכי מתאים לו, בכל שלב.

נכון שאינך רוצה להפסיד כסף? ברור! או להפסיד זמן, או להסתבך – הסכמנו על זה, כן? לגמרי.

אז כדי שהמכירה תהיה מהירה וקלה, כדי שהיא תזרום נכון, וכדי לא להפסיד כסף (ואולי אפילו להרוויח) חשוב לשמור על שלושת הכללים:

השיטה שלי: • הכנת הבית • מחיר נכון • קונים מתאימים

החבילה החסכונית Do it Yourself יכולה לעזור לך בדיוק בנקודה הזו: לעבוד לפי השיטה בעצמך, בעלות מינימאלית, הנה הפרטים המלאים:

V חבילה חסכונית Do it Yourself כוללת רק מה שצריך: כלים+הדרכה מלאה למי שרוצה לעשות הכל בעצמו! החבילה עכשיו במחיר מיוחד + בונוס – כאן לפניך:

חבילה חסכונית Do it Yourself

חבילה מודפסת בסיסית

חבילה + הדרכה מלאה – למי שרוצה לעשות הכל בעצמו!

» הכנת הבית למכירה (קיט תיכנון, ניהול, ביצוע)
» חישוב מחיר הבית (קיט לחישוב המחיר הנכון)
» מה צריך לעשות (מפת דרכים למכירת דירה)
» איך להראות את הבית לקונה (מדריך הסיור בבית)

+ 2 מדריכים!

» מדריך הכנת הבית למכירה – המדריך השלם להשבחת הנכס
» המדריך לקביעת מחיר הדירה + דוגמא

+ בונוס

» שאלה למיכל – שולחים אלי שאלה ומקבלים תשובה אישית למייל

שילחו אלי שאלה אחת שעוצרת אתכם מלהתקדם – אני עונה בהרחבה, באופן מפורט – תשובה אישית ישירות למייל מכל הלב ♥

עכשיו   470    272   ∗187∗ ש' בלבד!

חץ ירוק

הערכה שנותנת לך מיד את הכלים כדי לבצע את המכירה בלי לבזבז זמן, בלי להסתבך, ובלי להפסיד כסף:

  • לא להפסיד כסף ← להכין את הבית למכירה: קיט הכנת הבית תיכנון, ניהול, וביצוע (להדפסה) כולל הנחיות והסברים, שעוזרים לך לבצע את השבחת הנכס שלך באופן הכי קל ומוצלח
  • לא להסתבך ← לעבוד עם מפת דרכים: מה צריך לעשות כשמוכרים את הבית (מפה הדרכים כוללת הנחיות מלאות, הסברים, המלצות, וטיפים – הכל כדי למנוע טעויות קשות ויקרות)
  • למכור מהר ← לקבוע מחיר נכון: קיט לחישוב מחיר הדירה (להדפסה) כולל הנחיות והסברים, שיובילו אותך צעד צעד איך למצוא את המחיר הנכון לבית שלך
  • למכור בקלות ← עם מדריך הסיור בבית: להראות את הבית נכון ולגרום לקונה להתאהב..
חוסכים כסף, חוסכים זמן

החיסכון ברור ומיידי – עובדים באופן מסודר ונכון, מהרגע הראשון, וחוסכים טעויות כואבות – מסיימים מהר ובקלות עם מכירת הדירה
חץ ירוק

חבילה חסכונית ← Do it Yourself עם המדריכים שלנו

לקבלת הערכה – עלות עכשיו   470    272   ∗187∗ שקל בלבד!
נרשמים, לוחצים פייפאל ומקבלים גישה מיידית לערכה:

אישור על התשלום אליך ישלח במייל, חשבונית תישלח בדואר לפי הכתובת שנתת




100% אחריות מלאה! הצטרפו לתוכנית – בידקו אותה במשך יום!
אם לא תהיו מרוצים – שילחו לנו מייל, הרכישה תבוטל וכספכם יוחזר במלואו!
אחריות על כל המדריכים, הערכות והחבילות – 24 שעות מהרכישה

פרטים נוספים על חבילה חסכונית Do it Yourself
לכל התוכניות (אפשרות להזמנת כל מדריך בנפרד)

הניסיון שלי מלמד: אי אפשר לקבל בחזרה את התקופה הראשונה.
אם לא פועלים נכון מהרגע הראשון – איך שלא יהיה, זה יגמר בהפסד של זמן וכסף

הכל טוב אחרי

« ♣ »

קריאה נוספת

כדי למכור את הבית מהר
פיתחנו את שיטת:

HomeSellF FAST

התוכנית שמנחה אותך שלב אחר שלב:

איך למכור דירה »

עם המדריך שמלווה אותך כל הדרך:
מכירת דירה – המדריך המלא »

עד סיום המכירה בהצלחה!

« ♣ »


מה דעתך?